sâmbătă, 4 octombrie 2008

Stiu ca nu stiu nimic

Eu nu stiu cine m-a adus pe lume, nici ce e lumea, nici ce sunt eu insumi; eu ma aflu intr-o ignoranta teribila a tuturor lucrurilor; eu nu stiu ce e corpul meu, ce sunt simturile mele, ce este sufletul meu si insasi aceasta parte a mea care gandeste ceea ce spun, care mediteaza asupra oricarui lucru si asupra ei insasi, fara a se cunoaste mai mult decat restul. Eu vad aceste spatii inspaimantatoare ale universului care ma inchid si ma gasesc legat de un ungher al acestei vaste intinderi, fara a sti de ce sunt asezat mai degraba in acest loc, decat in altul, nici de ce putinul timp ce mi-e dat sa traiesc imi este hotarat in punctul acesta mai degraba decat in altul din intreaga eternitate care m-a precedat si din cea care ma urmeaza. Tot ceea ce cunosc e ca trebuie sa mor in curand, dar ceea ce ignor mai mult este insasi aceasta moarte pe care n-o pot evita.

Niciun comentariu: